piątek, 15 lutego 2013

A może na obiad podamy...

Prosty przepis na chińszczyznę. Podobną niegdyś jadałam w bistro chińskim, ale teraz umiem zrobić sama równie dobrą potrawę i już mnie tak do niego nie ciągnie. Polecam dodać do dania paprykę, pędy bambusa itp. Ja ograniczyłam składniki do minimum.


Chińszczyzna z grzybkami Mun 


Składniki (4-5 porcji):

  • 200g makaronu CHOW MEIN Tao Tao 
  • 50g grzybków Mun
  • 1 podwójna pierś z kurczaka*
  • 2 cebule
  • 2 kostki bulionu grzybowego
  • 4 łyżki sosu sojowego*
  • olej rzepakowy/oliwa z oliwek ok 1 łyżki


* Użyłam małej piersi, przez co dominowały grzybki- polecam zwiększyć ilość piersi. 
** U mnie sos sojowy ciemny, można dać jasny.
*** Nie używałam żadnych przypraw. Polecam posypać danie szczypiorkiem, ja nie miałam. 

Wykonanie:

1. Grzybki Mun parzymy 15 minut w gorącej wodzie, następnie gotujemy 25 minut. Na opakowaniu jest napisane, że 10, jednak stwierdziłam, że będzie lepiej pogotować je tyle czasu. 

2. Cebulę szatkujemy, dusimy. Dodajemy oczyszczoną, pokrojoną w drobną kostkę pierś z kurczaka.

3. Po ugotowaniu się grzybków i podduszeniu się piersi wraz z cebulą, przekładamy produkty do garnka i razem dusimy ok 45 minut podlewając bulionem grzybowym.

4. Pod koniec duszenia dodajemy sos sojowy, a także zaparzamy makaron w dużej misce przez 5 minut. 

5. Danie podajemy z poszatkowanym makaronem i wymieszanym z sosem, bądź długimi nitkami polanymi sosem. 


SMACZNEGO!:)


3 komentarze:

  1. szybko, smacznie :) uwielbiam kompozycje z makaronem chińskim w roli głównej

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota! Uwielbiam makaron chiński ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a akurat mielismy ochotę na chińszczyznę ;) pewnie wyjdzie bez tego sosu sojowego nie? nie chce mi się kupować dla 4 łyżek, bo co ja później z tym zrobie

    OdpowiedzUsuń