czwartek, 20 marca 2014

Racuchy z jabłkami



Wstyd się przyznać, ale to były moje pierwsze racuchy jakie wykonałam i  jestem z nich całkiem zadowolona. Przepis pochodzi z zeszytu mojej Mamy. Podałam je z powidłami truskawkowymi mojej Mamy. Babcia posypywała je zawsze cukrem pudrem. Niektórzy spożywają je z rozpuszczoną czekoladą. 


Racuchy z jabłkami


Składniki (35 sztuk):
  • 500 g mąki pszennej
  • 50 g świeżych drożdży 
  • szczypta soli
  • 1 jajo
  • 1 - 2 łyżki cukru ( ja użyłam dwóch łyżeczek )
  • 1,5 szklanki letniego mleka
  • 2-3 jabłka
  • olej do smażenia
  • cynamon 

Mąkę wsypać do miski, dodać szczyptę soli, wymieszać, pośrodku należy zrobić wgłębienie, do którego kruszymy drożdże. Zasypujemy je cukrem, zalewamy 1/2 szklanki letniego mleka. Przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10-15 minut przykryte ściereczką. 

Gdy rozczyn już jest gotowy, dodajemy resztę mleka, jajo i mieszamy delikatnie. Ciasto nie powinno być zbyt rzadkie, jeśli jest polecam dodać odrobinę mąki. Ponownie odstawiamy na ok 1-1,5 godziny. Ja postawiłam je przykryte ściereczką przy kaloryferze na ok 1 godzinę. 

Między czasie obieramy jabłka. Istnieją dwie opcje dodawania jabłek do racuchów. Można część jabłek pokroić w cieniutkie plastry, obtoczyć w cieście, następnie usmażyć. Drugą opcją jest pokrojenie jabłek w kostkę i dodanie ich do ciasta. W każdym przypadku nie zapomnijcie dodać cynamonu przed smażeniem.

SMACZNEGO!:) 
Kto codziennie jabłko zjada - potrawy z jabłek

1 komentarz:

  1. Wspniałe te racuchy, zjadłabym takie :)
    Zapraszam do dodania tego przepisu na moją akcję organizowaną na Mikserze "Kto codzinnie jabłko zjada ...."

    OdpowiedzUsuń