środa, 27 maja 2015

Dietetyczna sałatka z chipsami ziemniaczanymi

Sałatka jest moim odtworzeniem, tej którą jadłam w restauracji i okazała się totalnym niewypałem. Dodatek sztucznych sosów i ziemniaki ociekające tłuszczem nie służą mojemu żołądkowi. Moja wersja jest znacznie smaczniejsza- mówiąc skromnie. :) 


Składniki (3 porcje)

  • 0,5 kg ziemniaków
  • 400 g polędwiczek z kurczaka
  • sałata lodowa, rukola (wg uznania)
  • kilka pomidorów suszonych pokrojonych 
  • 3-4 pomidory pokrojone  w kostkę
  • czerwona cebula pokrojona w pióra 
  • 1 duży jogurt grecki
  • 2 łyżeczki majonezu (opcjonalnie) 
  • 4 ząbki czosnku
  • koperek
  • ulubione przyprawy + pieprz, sół
  • olej rzepakowy/oliwa z oliwek

W wersji zamówionej w restauracji były dodatkowo grzanki i mozzarella. Ja darowałam te dodatki. 


Wykonanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimy na cieniutkie plasterki, posypujemy ulubionymi przyprawami i dodajemy odrobinę oleju/oliwy, mieszamy. Pieczemy w piekarniku ok 8-10 minut/ 200'C.

Polędwiczki z kurczaka, myjemy, kroimy w drobną kostkę i przyprawiamy ulubionymi przyprawami. Podsmażamy na niewielkiej ilości oleju.

Jogurt naturalny łączymy z majonezem, czosnkiem i koperkiem. 

Układamy produkty warstwowo: sałata, rukola, pomidory suszone, pomidory, drób, sos i opiekane ziemniaki. 

SMACZNEGO!:)

2 komentarze:

  1. Faktycznie niezła, dietetyczna sałatka. Sporo składników warzywnych, daje like :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić, a nawet modyfikować pod swoje potrzeby i koniecznie dać znać jak wyszła!:)

      Usuń