wtorek, 31 lipca 2012

Kwadraty cukiniowe na francuskim spodzie

Znowu słoneczko zawitało, a wczoraj już była jesień. :) Dzisiaj jadę oglądać stancję, mam nadzieję, że spełni moje wymagania. A dzisiaj cukinia na francuskim spodzie. :) Syte jedzonko, jeden kwadracik potrafi nasycić, z opakowania 1 ciasta wyszło mi 8 sporych kwadratów. Użyłam płatu ciasta 500g, stwierdzam, że najlepsze jednak jest to Biedronkowe. 

Cukinia na francuskim spodzie

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 1 średnia cukinia
  • 1/2 opakowania jogurtu naturalnego
  • 1 jajo
  • ser żółty do posypania (nie wiem ile go użyłam, dawałam na oko ;))
  • 1 główka czosnku (kocham!)
  • przyprawy: zioła prowansalskie, pieprz ziołowy i czarny, bazylia


Wykonanie:
Ciasto podzieliłam na mniejsze kwadraty, zagięłam każdy bok do środka. Kwadraty posmarowałam wymieszanym jogurtem z jajem i dodatkiem przypraw. Ułożyłam umytą, pokrojoną w okręgi cukinię, posypałam na nią bazylię i pieprz ziołowy. Położyłam na samą górę ser żółty. Piekłam ok 20 minut w 190*C.

SMACZNEGO!:)


6 komentarzy:

  1. uwielbiam takie pomysly z cukinia w roli glownej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki za stancję i kradnę cukinię! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj robiłam z biedronkowego. ;) A te kwadraty zrobię, kiedy następnym arzem kupię ciasto. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto jeste niezastąpione;). A mozna nie dodawać jaja?

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam :) cukinia rządzi we wszystkich postaciach!

    OdpowiedzUsuń