poniedziałek, 25 czerwca 2012

Chlebek bananowy


Sycący, słodki chlebek idealnie komponuje się ze szklanką mleka. Polecam dla fanów czekolady- któż nim nie jest- oraz bananów. Pychotka! 

Chlebek bananowy

Składniki:

  • 180g mąki pszennej 
  • 100g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jaja, roztrzepane
  • 4 dojrzałe banany
  • 60ml gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka skórki cytrynowej 
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej ( może być również deserowa, także wychodzi znakomite )

Wykonanie:
W jednej misce mieszamy składniki suche wraz z czekoladą, w drugiej mokre wraz z skórką cytrynową i zgniecionymi bananami, następnie mieszamy wszystko razem do połączenia składników. Masę przekładamy do formy (użyłam formy do babki) wysmarowanej masłem i oprószoną bułką tartą. Pieczemy ok 50 minut w 180*C, jednak polecam sprawdzanie gotowości przy użyciu patyczka.

SMACZNEGO!:)

3 komentarze:

  1. Widzę, że chlebki bananowe są ostatnio popularne wśród bloggerów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak :) Chociaż ja swój ostatnio robiłam na majówkę, to dopiero teraz odważyłam się założyć bloga.:)

      Usuń
  2. wygląda na smaczne, niedrogie i proste :)

    OdpowiedzUsuń