czwartek, 28 czerwca 2012

Kluski szpinakowe z sosem pomidorowym

Po wczorajszym obiedzie został mi sos pomidorowy, długo się zastanawiałam do czego dziś go dodać, a po rozmowie z kochaną Babcią i przeglądaniu bloga Michaliny postanowiłam zrobić kluseczki szpiankowe. :) Babcia zawsze robi je w formie hmm 'klusek lanych', zazwyczaj bardzo się jej rozlatują. Podaje je posypane serem mozzarellą. Ja ściągnęłam od Miśki i zrobiłam je w formie kuleczek. Wyszło mi ich 16, ale spokojnie mogłoby być nawet ok 20. :)




Kluski szpinakowe z sosem pomidorowym 

Składniki na 2 porcje (a nawet 3):

Kluski:
  • ok 150g szpinaku ( użyłam mrożony)
  • ok 150g twarogu chudego (może być też półtłusty, albo tłusty:))
  • ok 100g mąki pszennej
  • 2łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajo
  • 3 ząbki czosnku ( wg mnie wystarczy 1, ale ja kocham czosnek!)
  • mąka pszenna do obtaczania 
  • przyprawy: pieprz ziołowy, czarny, koperek, szczypta soli, czosnek granulowany


Sos klik :)

Wykonanie: 
Szpinak rozmrażamy- ja rozmroziłam w garnuszku, dodajemy do szpinaku czosnek. Między czasie do miski wbijamy jajo, dodajemy mąki, twaróg i mieszamy. Dodajemy rozmrożony szpinak, mieszamy. Doprawiamy. Na talerzyk wysypujemy mąkę. Formułujemy kuleczki z farszu i obtaczam w mące. Wrzucam do wrzątku i gotujemy do momentu, aż kluseczki wypłyną. Polewamy sosem.

SMACZNEGO! :)

9 komentarzy:

  1. Fajny przepis :) Muszę wypróbować, tylko potrójną porcję będę jeść pewnie przez 3 dni, bo podejrzewam, że mój tata ich nie ruszy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jakiej wielkości zrobisz kuleczki :) Ja będę jadła to przez 2 dni :D

      Usuń
  2. O jeej, mam nadzieję, że Ci smakowały! :D Dobre też są właśnie w sosie czosnkowym w którym ja robiłam, bo sama kocham czosnek i wszystko na ostro! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś te kuleczki:-). Pyszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, marzy mi się studiowanie dietetyki! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysłowe.
    Dobrze, że istnieją takie blogi. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś zrobiłam na obiadek-przepis rewelacyjny, podałam kluseczki z sosem pomidorowo-paprykowym z pieczarkami, pycha:) Dzięki serdeczne za przepis, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń