wtorek, 26 czerwca 2012

Kasza gryczana ze szpinakiem


Dzisiaj na obiad zdrowe i pożywne danie. Niektórzy jadają kaszę gryczaną z ketchupem, ja jednak wybrałam dzisiaj trochę bardziej wzbogaconą wersję. Znam wiele zwolenników jak i oponentów kaszy gryczanej i szpinaku, tych drugich próbuję przekonać do ich smaku. Danie szybkie, bo jego wykonanie zaledwie zajmuje tyle co czas ugotowania kaszy. :) 


Kasza gryczana ze szpinakiem

Składniki na jedną porcję (4 osób):
  • 1/2 woreczka kaszy gryczanej (2 woreczki)
  • 120g mrożonego szpinaku (480g)
  • 3ząbki czosnku (to już sprawa indywidualna, ja kocham czosnek :))
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego (4łyżki)
  • ok 15g słonecznika (60g)
  • Pieprz czarny, pieprz ziołowy, szczypta soli
  • 1łyżeczka oliwy z oliwek (oczywiście jest to spr indywidualna, ja bardzo ograniczam:))

Wykonanie:
Kaszę gryczaną gotujemy godnie ze sposobem przygotowania na opakowaniu. Czosnek siekamy (nie wyciskać ! lepszy smak:)), podsmażamy na oliwie z oliwek. Gdy się zarumieni dodajemy szpinak, smażymy do czasu rozmrożenia i podgrzania. Na drugiej patelni prażymy słonecznik ( albo wcześniej przed podsmażeniem czosnku). Do szpinaku dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego, mieszamy i doprawiamy. Dodajemy słonecznik. 

SMACZNEGO!:)

6 komentarzy:

  1. Może jakby dodać keczupu... Zobaczymy, może się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast świeżego czosnku można dodać kostkę czosnkową? Wydaje mi się, że wówczas smak będzie intensywniejszy jeśli ktoś jest fanem słonych potraw. Co sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poleciłabym prędzej dodać czosnek suszony, albo granulowany niż kostkę, a najlepiej może po prostu dosolić potrawę?:)

      Usuń
  3. ja do kaszy dodaje podsmazona cebulke, do szpinaku mnostwo czosnku i ser plesniowy (mniam!) , kiedy ser sie rozpusci mieszam wszystko razem dodaje pokruszony ser feta i troche parmezanu.... zapiekam. ale dobre!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kasza gryczana z ketchupem? fuj

    OdpowiedzUsuń