poniedziałek, 25 czerwca 2012

Pizza łakomczucha


Każdy ma ochotę czasami na fast food'a, zamiast chodzenia do różnych barów itp. polecam zrobienie pizzy samemu. :) Nie musi składać się ona z wielu produktów, jednakże w takie dni jak ten ja miałam ochotę na prawdziwą domową pizze. :) Idealne studenckie jedzenie. Podaję najlepszy mój przepis na ciasto, wychodzi ono naprawdę wspaniałe. Jest delikatne, puszyste i mięciutkie, właśnie takie lubię. 

Pizza

Składniki
Ciasto:

  • 300g mąki pszennej (1szklanka=170g)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 170g letniej wody
  • 3-4g drożdży 
  • 1g soli
  • szczypta cukru
  • zioła prowansalskie 

Wierzch pizzy:
  • 1 średni pomidor (uwaga: puszcza sok!)
  • 1 puszka kukurydzy
  • 3 plastry ulubionej szynki 
  • 250g pieczarek 
  • ser mozzarella ( w zależności od preferencji, ja dodałam 2 kulki )
  • papryka konserwowa

Sos:
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego 30%
  • bazylia, oregano
  • trochę wody do rozcieńczenia

Wykonanie:
Ciasto: Drożdże, cukier wsypuję do wody, mieszam. Pozostałe składniki wrzucam do miski, następnie dodaję wodę z drożdżami. Wszystko dokładnie wyrabiam do uzyskania gładkiej konsystencji ciasta. Przykrywam ściereczką i odstawiam na godzinę w celu powiększenia objętości ciasta.  
Sos: Koncentrat pomidorowy rozcieńczam wodą do ulubionej konsystencji sosu, dodaję przyprawy.
Blachę tortową wykładam folią aluminiową i wkładam na nią ciasto dokładnie rozprowadzając je na całej wielkości blachy. Wierzch ciasta smaruję sosem. Następnie odpowiednio kładę: pieczarki*, kukurydzę, 
paprykę, pieczarki, szynkę, pomidora. Piekę 15-17 minut w temperaturze 220*C. W połowie czasu dodaję ser. 

*Pieczarki nie są podsmażane ze względu na ograniczenie przeze mnie 
smażenia. :)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pieczarki nie są w takim razie poddane żadnej wstępnej obróbce? Wygląda pysznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście zostały umyte i obrane z uszkodzonych, niejadalnych części. :)

    OdpowiedzUsuń